Heeft een gesprek met uw contactpersoon uw klacht over een medewerker of over de gang van zaken bij Reclassering Nederland niet opgelost? Dan kunt u na dat gesprek, met een brief of e-mail, alsnog een klacht indienen.
Wij noemen dit de interne klachtenregeling.
Hoe werkt het?
- Bespreek uw klacht altijd eerst met uw reclasseringswerker of contactpersoon. Vaak is een oplossing mogelijk.
- Komt u er samen niet uit? Dan kunt u met een brief of e-mail een klacht indienen. Uw reclasseringswerker kan u het (e-mail)adres geven.
- U moet ons binnen 3 maanden na de gebeurtenis laten weten dat u een klacht heeft.
- Reclassering Nederland gaat uw klacht met aandacht behandelen.
- Wij nodigen u meestal uit voor een gesprek met een leidinggevende. Soms is de persoon over wie u klaagt hier ook bij. Dit hangt af van de situatie.
- Binnen zes weken krijgt u een schriftelijke reactie met het resultaat. Vinden wij uw klacht (voor een deel) terecht? Dan leest u in onze schriftelijke reactie wat wij daaraan gaan doen.
- De uitgebreide spelregels kunt u lezen in de interne klachtenregeling Reclassering Nederland.
Niet tevreden over hoe uw klacht door ons is afgehandeld?
Wij hopen dat we uw klacht kunnen oplossen. Ben u niet tevreden met hoe uw klacht is afgehandeld door Reclassering Nederland? Dan kun u naar de onafhankelijke ‘externe klachtencommissie Reclassering’.