Bent u niet tevreden of heeft u een klacht over de reclassering? Laat het ons weten, zodat wij u uw klacht in behandeling kunnen nemen.
Als eerste: bespreek uw klacht
Probeer uw klacht eerst zelf te bespreken met de betrokken medewerker of diens leidinggevende. Een gesprek kan een probleem vaak al oplossen.
Een klacht indienen bij Reclassering Nederland
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u officieel een klacht indienen bij Reclassering Nederland. Wij noemen dit de interne klachtenregeling. U moet dan met een e-mail of brief aankaarten dat u niet tevreden bent.
Een klacht indienen bij Reclassering Nederlandhttps://www.reclassering.nl/ik-heb-een-klacht/interne-klacht/Als u daarna niet tevreden bent: de externe klachtencommissie
Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u naar de onafhankelijke ‘externe klachtencommissie Reclassering’ stappen.
Een klacht indienen bij de externe klachtencommissiehttps://www.reclassering.nl/ik-heb-een-klacht/externe-klachtencommissie-reclassering/