Naar de navigatie

Uw klacht over Reclassering Nederland

Met dit formulier kunt u een klacht indienen bij Reclassering Nederland.

Andere manieren om een klacht in te dienen zijn:

  • Bespreek de klacht met de medewerker waarover u ontevreden bent.
  • Bespreek de klacht met de leidinggevende van de medewerker waarover u ontevreden bent.
  • U kunt een brief sturen naar de locatie waarover uw klacht gaat. Adressen vindt u in ons locatieoverzicht. 
  • U kunt een e-mail sturen naar de medewerker of diens leidinggevende waarover uw klacht gaat. Het e-mailadres moet u dan zelf vragen aan de medewerker.

Klachtenformulier

Het afhandelen van een klacht

Wij laten u binnen enkele weken weten dat wij uw klacht hebben ontvangen. Daarna nodigen wij u waarschijnlijk uit voor een gesprek met een leidinggevende. Soms is de persoon over wie u klaagt hier ook bij. Dit hangt af van de situatie.

Binnen zes weken na het gesprek, krijgt u een schriftelijke reactie met het resultaat. Vinden wij uw klacht (voor een deel) terecht? Dan leest u in onze schriftelijke reactie wat wij daaraan gaan doen.
De uitgebreide spelregels kunt u lezen op de pagina ‘Een klacht indienen bij Reclassering Nederland’.

Bent u hierna nog ontevreden? Dan kunt u uw klacht aan de onafhankelijke externe klachtencommissie voorleggen.

Let op: afspraken gaan door

  • Tijdens de klachtenprocedure moet u zich blijven houden aan uw afspraken met de reclassering. Dit betekent bijvoorbeeld dat u een werkstraf op tijd afrondt. Of dat u zich houdt aan uw toezichtvoorwaarden.
  • Bent u client bij Stichting Verslavingsreclassering GGZ of Leger des Heils Reclassering? Dan moet u daar uw klacht indienen.