Naar de navigatie

Ik heb een klacht

Bent u niet tevreden of heeft u een klacht over de reclassering? Laat het ons weten, zodat wij u uw klacht in behandeling kunnen nemen.

Als eerste: bespreek uw klacht

Probeer uw klacht eerst zelf te bespreken met de betrokken medewerker of diens leidinggevende. Een gesprek kan een probleem vaak al oplossen.

Een klacht indienen bij Reclassering Nederland

Komt u er samen niet uit? Dan kunt u officieel een klacht indienen bij Reclassering Nederland. Wij noemen dit de interne klachtenregeling. U moet dan met een e-mail of brief aankaarten dat u niet tevreden bent.

Een klacht indienen bij Reclassering Nederland

Als u daarna niet tevreden bent: de externe klachtencommissie

Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u naar de onafhankelijke ‘externe klachtencommissie Reclassering’ stappen.

Een klacht indienen bij de externe klachtencommissie

Tijdens de klachtenprocedure moet u zich blijven houden aan uw afspraken met de reclassering. Dit betekent bijvoorbeeld dat u een werkstraf op tijd afrondt en zich houdt aan uw toezichtvoorwaarden.