Heeft u een gesprek over uw klacht gehad? Heeft dit niet geleid tot een oplossing? Dan kunt u na dat gesprek, met een brief, e-mail of online formulier, alsnog een klacht indienen.
Wij noemen dit de interne klachtenregeling.
Hoe werkt het?
- Bespreek uw klacht altijd eerst met uw reclasseringswerker of contactpersoon van Reclassering Nederland. Vaak is een oplossing mogelijk.
- Komt u er samen niet uit? Dan kunt u met een brief, e-mail of online formulier een klacht indienen. Uw reclasseringswerker kan u het (e-mail)adres geven. Het online formulier vindt u hier.
- U moet ons binnen 3 maanden na de gebeurtenis laten weten dat u een klacht heeft.
- Reclassering Nederland gaat uw klacht met aandacht behandelen.
- Wij nodigen u meestal uit voor een gesprek met een leidinggevende. Soms is de persoon over wie u klaagt hier ook bij. Dit hangt af van de situatie.
- Binnen zes weken krijgt u een schriftelijke reactie met het resultaat. Vinden wij uw klacht (voor een deel) terecht? Dan leest u in onze schriftelijke reactie wat wij daaraan gaan doen.
- De uitgebreide spelregels kunt u lezen in de interne klachtenregeling Reclassering Nederland.
Let op: Bent u cliënt bij een andere reclasseringsorganisatie? Dan kunt u uw klacht niet bij ons doen. Kijk dan op de website van Stichting Verslavingsreclassering GGZ of Leger des Heils Reclassering.
Naar het online klachtformulierhttps://www.reclassering.nl/uw-klacht-over-reclassering-nederland/Niet tevreden over hoe uw klacht door ons is afgehandeld?
Wij hopen dat we uw klacht kunnen oplossen. Ben u niet tevreden met hoe uw klacht is afgehandeld door Reclassering Nederland? Dan kun u naar de onafhankelijke ‘externe klachtencommissie Reclassering’.